Wednesday, July 27, 2011

İlk günler




20 Temmuz Çarşamba akşamı Hızırşah'ta bir araya geldik, nasıl yapmalı, nereden başlamalı, sorularını yanıtladık, karpuz ve limonata trafiği yaşadık ve her Çarşamba buluşmak dileğiyle ayrıldık. Bu ilk adımdı, hadi deyip ve başlamıştık, ne de olsa bizi bekleyen keçiboynuzu ve badem hasatı vardı.








İlk buluşmadan evvel bir öncelikli işler listesi hazırlamıştık. Ayşen maliyet tablosu çıkardı, Tuğrul e-posta grubunu ve bu Blogu oluşturdu. Servet bolca mutfak malzemesi getirdi, ben de boş zamanımı ve emeğimi verdim, aklımdaki öncelikli iş badem, zeytin, nar ve turunçgil fidanlarını ve genç ağaçları malçamaktı.

İlk gün Ayşen, İstiklal, Servet ve Tuğrul'la beraber sıkı bir çalışmayla dokuz ağacın dibini açtık ve suladık.

Bir kaç gün sonra Ozan taş kullanarak yapılan bir malç tekniğini gösterdi, verandanın etrafında
biçtiğim tek yıllık kuru otları ve etraftan topladığımız taşları kullanarak bir muz fidanını malçladık.

Ardından bademliğin otları biçildi, daha doğrusu yaz ortasında toprağa olabildiğince az zarar verecek şekilde kazayağı ile traktör tarafında sürüldü. Artık tüm genç ağaçlara yetecek kadar kuru otumuz olmuştu. Traktör bademlikte çalışırken ben de hep beraber açtığımız ağaç diplerini ıslak gazete kağıdını membran olarak kullanıp otla örttüm.

Buluşmadan bir gün önce Servetle beraber verandayı temizledik, biriken kuş pislikleri gitmişti gitmesine ama ertesi gün verandayı bıraktığımızdan da kirli bulduk. Neyse ki İstiklal yardıma yetişti ve tek başına verandayı temizlemekle yetinmeyip hemen önümüzdeki bir badem ağacının dibini açtı.

GeçenPazartesi gittiğimde altı fidanı daha malçladım. çevredeki otlar bittiği için bademlikteki yığınları halata dolayıp balyaladım, beklediğimden daha kolaydı, altı ağaca üç tur yetmişti. Bir tane narenciye fidanının etrafında taşlar yığılıydı, onu da Ozan'ın gösterdiği şekilde örtüverdim.

Bundan böyle Pazartesi ve Cuma akşamlarım burada geçecek, çalışıp yourulup terlemekten ve toprakla uğraşıp doğa için bir şeyler yapmaktan aldığım hazzı tarif edemesemde, uğraştığımız şeyleri ara ara yazmaya çalışacağım.




No comments:

Post a Comment